lördag 7 november 2009

CHOKLADSÅS

Ett recept på enkel och god chokladsås. Vi åt vaniljglass, hallon (som jag plockade i höstas) och denna underbara sås till, i går kväll. Fredags mys. Såsen ringlades varm över glassen. MUMS

Ska räcka till 4-8 personer!!! Vi var tre!! :-)

50 g smör/margarin
1,5 dl mjölk
1 dl socker
2 msk kakao
2 msk vaniljsocker

Smält fettet i en kastrull. Rör ner de övriga ingredienserna. Låt koka 5-10 min, så att såsen blir slät.

Vi var så glupska, så något foto hanns inte med.

Etiketter:

4 vänner:

Anonymous Sanna skrev...

Mmm låter riktigt mums med hallon, chokladssås och glass..kanske skall testas ikväll.. Har just köpt hem konserverade päron och vaniljglass =)
Ja testa kakan till imorgon, den är supergod även om det säkert inte är lika söt som du! ;) Varför inte ta kanel istället för kardemumma? =)
Kraaaaaaam
Sanna

7 november 2009 kl. 13:29  
Anonymous Sanna skrev...

Mmm den var riktigt mumsigt, så den kommer jag göra fler ggr.. =)
Vi skall fira älsklingen med frukost på sängen, skall strax ner och baka scones..presenter: en dad mugg, t-shirt "världens bästa pappa", dad strumpor och en magnetram med foto på minstingen och en söt vers.. =)
Ha en fortsatt skön söndag!
Kraaaaam
Sanna

8 november 2009 kl. 09:23  
Anonymous Rita skrev...

Den chokladsåsen låter jättesmaskig, och förmodligen inte svår att göra. =) Tack för att du delar med dig av receptet! Den måste jag definitivf testa.
Väldigt trevlig blogg du har =)
Ha en fortsatt bra söndag!
Kram

8 november 2009 kl. 11:48  
Anonymous Decemberjul skrev...

Gillar du julen precis som jag? Då borde du kika in på min JULBLOGG!

Kram

10 november 2009 kl. 22:26  

Skicka en kommentar

Tillbaka hem