torsdag 23 juli 2009

ONSDAG i efterhand



Igår hade jag sovtid till kl 13. Hade ju jobbat två nätter. Nu har semestern börjat! Jag är ledig t o m den 15 SEPTEMBER. Jag har både semester dagar och FL dagar. Perfekt att kunna blanda dem.

Amanda och Leon fick vara med och bada "halkmatta" med kompisarna på gården. Så skönt att bara kunna gå ut och så finns det kompisar till både barnen och mamma. Jag gillar det enkla sättet att umgås.

Idag har jag handlat med min faster, Britta, 70+. Brukar handla med henne ca 1 ggr/vecka.
Vi ska ta hand om de äldre och hjälpa till med det vi kan. Jag saknar min mamma och pappa.
Mamma, AGNES dog för 15 år sedan. Jag var bara 23 år då *jobbigt**.
Min pappa, LEVI, dog för knappt 1 år sedan. SAKNADEN är STOR. Pappa var ju liksom sista länken hem till Finland och barndomshemmet.
Men LIVET måste gå vidare. Nu tänker jag: nu är det min tur att ordna med det mysiga hemmet för mina barn. Nu är det jag som ska vara tryggheten och stödet för mina barn. Ge mina barn den tryggheten och glädjen jag fick av mina föräldrar. Jag har haft en mycket bra barndom.

I morgon fredag har vi planerat att åka till Skansen med Camilla och fam. Regnar det blir det Skärholmen och en god lunch.

KRAM till er ALLA :-)

1 vänner:

Blogger Mindi skrev...

Förstår att du saknar dina föräldrar!!!! :(

Jag tror minsann att jag ser Patricia på kortet från gården. :) Mysigt att alltid ha kompisar när man går ut.

Sån där vattenrutschkana har vi också haft mend en slängde vi häromdagen då vi rensade. ;)

Kramis
M I N D I

25 juli 2009 kl. 14:31  

Skicka en kommentar

Tillbaka hem