fredag 31 juli 2009

GRÖNA LUND i dag






Vid kl. 11 i morse var det dags att åka till Gröna Lund. Troget sällskap av Camilla, Patricia, Sebastian och Raye. Vi är ett bra team :-)

Kl. 20.15 var vi hemma igen. Då hade vi hunnit shoppa i STHLM också. Mina killar skötte sig bra, speciellt Adam. Leon hade ett litet utbrott. Men han är ju bara 4 år.

Ja, alla vet ju vad man gör på "Grönan" så jag skriver inget speciellt om det.

På bussen fick jag hjälpa en äldre farbror, alkoholist. Han ramlade på bussgolvet och kom inte upp. Jag tog kommandot över busschauffören och en kille till, alla tittar ju bara på och ingen tar initiativ och hjälper till. Känns bra att jag gjort dagens goda gärning.

I morgon ska faster ha litet kalas, hon fyller år. Så då ska vi gratta henne.

I natt ska jag sova skönt, jag är trött i kropp och knopp *L*

KRAMAR till ALLA

2 vänner:

Anonymous Anonym skrev...

Ja, visst känns det bra när man har fått göra en god gärning! Det kan man leva på länge... Det är hemskt hur många som bara låtsas att de inget ser, lika med alla som bara tittar på, och sen vänder bort huvudet. Tänk om de kunde fundera lite på, att de kan vara de som behöver hjälp nästa gång!

Bra gjort!!

1 augusti 2009 kl. 13:28  
Blogger Camilla skrev...

Du är så duktig du , som hjälper till, hade jag varit med på bussen hade jag hjälpt dig garanterat..

Tack för en trevlig dag tillsammans..

Kramis vännen

1 augusti 2009 kl. 21:26  

Skicka en kommentar

Tillbaka hem