torsdag 30 juli 2009

Onsdag 29/7 Besök i Trosa






I går åkte jag och Leon till min syster i Trosa.
Vi gjorde ett besök i Möbelaffären som finns i Vagnhärad. De har en massa fina inrednings prylar.
Jag köpte ett kakfat i glas, tre våningar. Har alltid önskat mig ett sådant. Foto får ni se senare.

Efter att vi varit där åkte vi hem till syrran och åt lunch. Gott att äta hos ngn annan :-)
Så blev det att vila en stund.

Till sist en promenad i Trosa. Det är ju så underbar sommar stad. Jag shoppade två par skor till Adam. Han kom hem från sin pappa i tisdagskväll. Han hade då varit borta sedan den 11 juni. Skönt att ha honom hemma. Leon ville ha en neongrön flugsmälla :-) Vi som har sååå mycket flugor *S* inte en heller! Till hemmet köpte jag en krok med en vacker ros på. Ska ha den till nycklar. Lyckas alltid slänga dem överallt och sedan får alla leta. Den hade kostat 89 kr men fick den för 40 kr. Foto på den kommer också senare.

Efter promenad måste man ju ha något att äta också. Jag och syrran åt varsin grillad smörgås med sallad. Den var verkligen god. Leon fick pannkakor med sylt och grädde.

Jag hade bilproblem också under dagen. Så jag hade stress i kroppen tills bilen hade fått en diagnos. Jag körde ner till min syster utan problem. Även till möbelaffären från min syster. Men problemet började när vi skulle åka från affären. Jag hade batteri men bilen startade inte. Så den fick stå kvar och en snäll kille körde hem oss till syrran. Tur var ju att syrran hade bil hemma så vi kunde åka runt *L*
Innan det var dags att åka hem för mig frågade vi syrrans granne om han kunde kolla på min bil. Han fixade den på 2 min!!!!! Det var glapp i startmotorn, som han nu fixat och smort.
Under dagen hade jag engagerat Camilla att gå hem till mig och söka reservnyckel som försäkringspapper. Visste inte ens var jag försäkrat bilen *skäms*. Camilla skulle hämta mig och Leon om vi inte fick igång bilen. Men vi kom hem lyckligt. Den startar på ett kick nu.

Någon som kan ge mig tips om var man kan köpa dessa fönsterskydd, insynsskydd??
Vill så gärna ha till mina blommor som får så hett om rötterna/fötterna.

Idag har jag handlat med faster och haft tvättstuga. Med andra ord tagit det lugnt.

Sov gott alla vänner.

Kram MIA

2 vänner:

Anonymous Anonym skrev...

Vad fin grabben var i sin nya, gröna presenttröja!! Vilken tur att det inte var något allvarligt med bilen, annars kan det bli svindyrt!

Hs det gott!

31 juli 2009 kl. 10:08  
Blogger Camilla skrev...

Sådana fönsterskydd, har jag nog sett på Rusta tror jag.. Vi kan kika i morgon när vi åker till Skärholmen..

Kramis igen

1 augusti 2009 kl. 21:35  

Skicka en kommentar

Tillbaka hem